NewsSHOW

Evo što je Clubhouse, zašto su svi odjednom napaljeni na tu aplikaciju i kakve sve to veze ima s E. Muskom

0
clubhouse
FOTO: Ilustracija

Svaki put kad Elon Musk nešto objavi na Twitteru, tržište odmah podivlja. Nakon što je tako nakratko u nebo poslao dionice GameStopa, izazvao zanimanje za kriptovalutom dogecoin, podigao vrijednost webshopa Etsy, specijaliziranog za craft poklone, popularizirao bitcoin, sada mu je nova igračka, čini se, Clubhouse.

Ta donedavno relativno nepoznata aplikacija koja pretendira biti nova globalna hit društvena mreža eksplodirala je u broju korisnika i vrijednosti nakon što se Musk pojavio na njoj, pa trenutačno, kako javlja Jutarnji list, vrijedi više od milijardu dolara, iako je tehnički još u beta fazi i nije dostupna širokoj masi.

Riječ je o aplikaciji koja sve karte stavlja na – zvuk. Bilo je, zapravo, pitanje vremena kad će se pojaviti društvena mreža koja će se pokušati profilirati drugačije od Instagrama, TikToka, Facebooka i Twittera koji su primarno tekstualne, foto i video mreže, pa se Clubhouse tako opisuje kao kombinacija radiostanice, konferencijskog poziva, audio chata i live podcasta.

social mania

FOTO: Ilustracija

Dakle, nema fotografija, nema videolinka, korisnici se uključe u kanal po izboru (Clubhouse to zove sobom) i uživo slušaju nekoga tko priča ili razgovaraju s njime, a trik je da se sve odvija uživo, što znači da ne postoji naknadno preslušavanje konverzacije niti se kroz aplikaciju može snimiti.

Da biste pristupili Clubhouseu, netko vas mora pozvati u njega. Aplikaciju ne možete samo skinuti i logirati se u nju, nego joj pristupate s pozivnicom nekoga tko je već član, što cijeloj priči daje auru ekskluzivnosti.

Clubhouse su u ožujku 2020., na početku pandemije, osnovali Paul Davidson i Rohan Seth (bivši zaposlenik Googlea), poduzetnici iz Silicijske doline, a do svibnja su uspjeli skupiti tek nešto više od 1500 korisnika. Vrijednost mreže dosad se procjenjivala na kakvih stotinjak milijuna dolara.

A onda se na njoj u jednoj od soba pojavio Elon Musk, koji je moderirao intervju s Vladom Tenevom, šefom Robinhooda, platforme za trgovanje dionicama koja je nedavno bila u središtu skandala oko GameStopa.

Elon Musk

FOTO: AP PHOTO/JAE C. HONG / CC

Njihov je razgovor izazvao takav interes da je prekoračen limit broja korisnika Clubhousea, koji je preko noći postao najvrući startup u SAD-u.

A Musk je već najavio novu bombu: želi na Clubhouseu intervjuirati Vladimira Putina, koji to nije odbio već intenzivno razmišlja da će pristati.

Trenutno imaju dva milijuna korisnika i brojne investitore, a to ih je dovelo do unicorn statusa – odnosno procijenjene vrijednosti od milijardu dolara, što ih stavlja u razinu kompanija poput AirBnba, Ubera ili SpaceX-a.

Prema izvješću Reutersa, potražnja za pozivnicama je toliko velika da se prodaju i u Kini, i to preko Alibabine platforme Idle Fish, piše Jutarnji list na čijim stranicama možete pročitati cijeli tekst na temu nove globalne zanimacije Clubhousea.

Pandemijski seks trendovi: Deficit dodira, Zoom dejtovi i high tech vibratori

Previous article

Novi Prologue predstavlja esenciju bogate srbijanske elektroničke scene: Upoznajte Nikolu Mihailovića

Next article

Comments

Comments are closed.