Covid restrikcije još nisu bile sto posto olabavljene početkom travnja lanjske godine kada je nakon dvogodišnje ‘lockdown’ pauze Tunel napokon otvorio vrata publici, uz nastup Nick Jellya i Szafrana, s radnim vremenom samo do dva ujutro.
Muzika je u podzemlju Mandaline zasvirala otprilike 22 mjeseca nakon što ju je, slatke li simbolike pred njegovo gostovanje ove subote u Tunelu, u veljači 2020. ugasio Felver.
Kroz preuređeni klub, s puno više prostora za zabavu i ples nego ikada prije, otad je prošla vojska muzičara s više kontinenata među kojima mnogi nikad prije nisu ni bili u Hrvatskoj. Za grad u kojem vikendom intenzivno izlazi možda niti 300 ljudi, a pola od njih bez problema mogu ići i na elektroniku i na živu svirku u jedan od najboljih klubova u državi, Azimut, to je stvarno nevjerojatno. I teško zamislivo svima nama koji smo skloni uzimati stvari zdravo za gotovo.
Dakle, klupska sezona startala je početkom travnja i odmah je počela udarnički. Sredinom mjeseca, u uskršnjem vikendu, 350 ljudi je došlo u petak slušati Lawrence Kleina i DJ Jocka, a u subotu je promoviran program She J & Stella pod nazivom Muzika za sve. She J je, prethodno, pod avojim art pseudonimom ‘Štraca’ predstavila i svoju ‘Zavidanu izložbu’.
Čuveni berlinski duo Local Suicide, svoju je hrvatsku premijeru imao za pultom Tunela 30. travnja kada je pod svojim novim umjetničkim imenom NeedleDrop i mračnim šporkim zvukom prvi put pred publiku izašao Stipe Širinić, legenda šibenske i hrvatske elektroničke scene.
Za treću premijeru te nezaboravne večeri pobrinuli su se Josip Burjanek Bury i Feđa Zbačnik, uredivši scenu za berlinske vanzemaljce, ali i nadolazeće programe kroz cijelu sezonu.
‘Muzika za sve’ bila je na programu i u svibnju, i to dvaput, uz free upad, a sredinom petog mjeseca party su napravili Beepolar i Sergej Snooze, uz izložbu ‘Colors of sadness’ by Flores. Za TOP finale pred ljeto pobrinula se španjolska heroina REKA s kojom su 28. svibnja nastupili i Fikcio Monger (LIVE) te PaleolitiK, koji je od te noći apsolutni DJ favorit publike Tunela.
Tunel nikada prije nije radio ljeti i vjerojatno bi tako i ostalo da meksički genijalac Mufti nije objavio na društvenim mrežama da dolazi na kratko u Europu. Bila je to prilika koja se ne propušta i uz par zaustavljanja radi publike u Madridu, Londonu, Barceloni, Stuttgartu i Berlinu, Mufti je došao u Šibenik i odradio jedan od najjačih partya sezone. Kao i Local Suicide i REKA, ni on nikada prije nije bio u Hrvatskoj. Ljetni pult s njim su na +15 stupnjeva dijelili Martin B i PaleolitiK.
Plan da se plesno društvo u kolovozu otisne na pučinu, kako bi se na brodu gegali s Local Suicide, neslavno je propao jer je u noći pred zabavu kapetanu na Titanicu pukla ‘kopča’ pa su brodolomci završili u Tunelu i brzo zaboravili i na brod i more i ‘kopču’. Pult je bio nasred podija, atmosfera kao na tulumu u dnevnom boravku, a muzika Dine, Maxa, PaleolitiKa i Sergeja bezvremenska.
U sličnom ugođaju bivše vojne baze pod brdašcem u Mandalini uskoro se dogodila još jedna slatka, doduše neoficijelna zabava, na kojoj su nastupili Sztok, IGZ, Caliman, Vsna G i Bubble – O.
Ljeto se lagano gasilo, svi pogledi bili su usmjereni na važno inozemno gostovanje na početku zimske sezone, a onda je došla vijest da je Darko teško bolestan i da mu treba lova za puko preživljavanje. Nick Jelly, Sergej Snooze, NeedleDrop i PaleolitiK stali su odmah za pult, a dobra publika Tunela dala novac za Darkovo liječenje i bila je to baš dobra noć, nabijena jako pozitivnom energijom.
Prvoga dana listopada u Tunelu se ukazao francuski producent Damon Jee s kojim su itekako suvereno pult dijelili NeedleDrop i PaleolitiK, sada već standardni residenti kluba s istančanim zvukom i naklonom publike.
Dva tjedna kasnije cure opet vrte Muziku za sve, krajem mjeseca nastupaju newyorški producent Neud Photo i Cubre, a koji dan kasnije održan je i party za Halloween.
Muzika za sve održana je i u studenom, mjesecu nezaboravnom zbog gostovanja Thomass Jacksona (Calypso Records). I on, baš kao i PaleolitiK, te su noći skrivili još jedan fantastičan party na štetu svih onih koji su subotu proveli uz Netflix, hejtanje i kukanje kako se u gradu ništa ne događa i ništa ne valja. Lakše je Thomassu doći preko oceana iz Meksika nego onima što čekaju Godote Solomuna i Dixona prijeći prugu između Bioca i Vrnaže.
Početkom prosinca na rođendanu RatCata tradicionalno je svirao Lawrence Klein, a gost je bio još jedan ‘nepoznati’ revolveraš, poručnik Teniente Castillo. Gazda Play palla, očekivano, odradio je svoje za pultom besprijekorno, na ponos kluba u kojem je prvi put nastupio u Hrvatskoj. Eh da, Damon Jee i Thomass Jackson, također su na hrvatsko tlo zagazili kako bi nastupili u Šibeniku koji ih je privukao, rekli su nam, jer su čuli da su u Tunelu super zabave.
Za Badnjak su baš super noć svima u Tunelu priuštili Eddy the King i NeedleDrop koji je te noći malo bio i Stipe Jazzy što nikome nije smetalo. Dapače, njih dvojica odlični su u svim izdanjima.
Tradicionalni šibenski novogodišnji after u Tunelu se odigravao na dvije scene uz bogat program izvođača Modular Project (Italija), NeedleDrop, Paleolitik, Pluskvamperfekt i Tabula. Te noći inauguriran je mali stage za nešto žešći zvuk, čije vrijeme tek dolazi u nekim idućim epizodama.
Siječanj je dobro došao za mali odmor i pauzu, ali brzo je stigla veljača i nova runda plesa uz nastup Ilije Rudmana i Bakule, pa onda Ivne Ji i Birds, uz super izložbu Marijane T. ‘Elektronika nije smeće’ by Štraca, nakon čega ove subote i vječnog Felvera koji će svirati sedam sati jer smatra da party valja samo ako je all night long. I skroz je u pravu u što će se svi (opet) uvjeriti za koji dan.
I tu se nekako zatvara puni krug sezone započete onim minimalnim ublažavanjem neshvatljivih restrikcija početkom travnja godinu ranije kada su NIck Jelly i Szafran užgali motore u podzemlju.
Priča tu, naravno, ne staje. Nakon Felvera stižu Carnero i Petar Dundov, par iznenađenja pa nacionalni spektakl Red Axes, slijedi Streetforma, Overground, Ship….
Nije loše za mali grad s jednim od najboljih rock klubova u državi, Arsenom, tvrđavama i jedva 300 ljudi koji vikendom idu vani ako nema Netflixa, kiše, južine, usprkos općoj besparici, Putinu, vanzemaljcima i Umjetnoj inteligenciji koju, uzalud joj trud svirači, nećemo zvati da vrti svoje loše algoritme u Tunelu.
Sreća da Berghain nije u Dalmaciji.
Comments