U kratkom periodu od dva tjedna održane su dvije regionalne muzičke showcase konferencije – Kontakt u Beogradu i MENT u Ljubljani, piše Tena Šarčević.
Za Glazba.hr sam pisala o Kontaktu, a kolega s Ravno do dna je na primjeru MENT-a objasnio koja je točno svrha tih konferencija te ima li doista speeda na speed datingu.
Osim raznolikih koncerata, važan dio programa ovakvih konferencija su i razni paneli i okrugli stolovi. Ima ih svakakvih – samo za primjer, na jednom od njih sudjelovali su Bare i Cane iz Partibrejkersa, a uspjeli su pokriti cijeli niz tema – od seksualne orijentacije Satana Panonskog do činjenice da su Bareta sponzorirali samo jednom u životu, i to sunčanim naočalama Davida Beckhama.
Sadržajno sjajan i konkretan bio je panel #ContentIsQueen na MENT-u, na kojem su govornici otkrili sve tajne algoritama koji su danas postali jedna od ključnih stvari u glazbenoj promociji. Govorili su Alek Bošković iz Believe Musica, Lana Čulig iz Aquarius Recordsa i Connie Rose iz tvrtke Comes With Fries.
‘Nekada smo govorili da je važno poznavati publiku, a danas je od toga važnije znati kako radi algoritam. Ako želiš postići maksimum kapaciteta, od iznimne je važnosti slijediti pravila koja diktira tehnologija i uvijek biti informiran o promjenama, koje su ovdje zapravo jedina konstanta’, rekao je Alek.
Preporučio je svima koje zanimaju mreže i koji se njima bave da downloadaju novu aplikaciju Artifact, koju su napravili osnivači Instagrama.
‘To je zapravo news aplikacija kojoj je algoritam sličan onome kojeg ima TikTok i korisnicima daje relevantan sadržaj koji ih zanima. Tamo možete dobiti najnovije informacije o promjenama algoritama, trendovima, najboljim formatima…’, kaže stručnjak.
Britanka Connie koja se bavi digitalnim marketingom je ukazala kako su prije svojim klijentima glazbenicima preporučali dvije do tri Instagram objave tjedno, dok je sada poželjno objavljivati svaki dan.
‘I koristiti što više različitih formata. Jedan dan objavite fotku, drugi dan reels, idući dan niz fotografija i videa… Neka sadržaj bude raznovrsan. Reelse objavljujte obavezno jer dopiru do publike koja je značajno šira od one koja vas već prati. Što se tiče formata, na Instagramu je najpoželjniji 4:5. Vertikalni je format za reelse obavezan jer im se reach smanjuje ako su napravljeni horizontalno. Isto vrijedi i za TikTok te za YouTube shortse’, savjetuje, dodajući da je u video formatima poželjno koristiti tekst, glazbu i druge značajke jer i to podiže reach.
Nekada smo vjerovali da je poželjno stavljati što više hashtagova, no…
‘Danas ne bi trebalo koristiti više od tri hashtaga. Također, bizarna stvar koju smo primijetili je to da postovi u kojima tekst počinje prvim malim slovom prolaze bolje od onih s velikim početnim slovom. To je isto jedan od pokazatelja toga da smo došli u eru interneta u kojoj je poželjno da sadržaj ne bude previše ispoliran. Baš zato što se objavljuje više no ikada, kriteriji su se smanjili’, kaže Alek.
DJ-i i producenti u Hrvatskoj još uvijek prilično sustavno ignoriraju TikTok , no jednom kad dođe do toga da prihvate novu tehnologiju s iznimnim marketinškim potencijalom, važno je znati iduće:
‘Ako snimate za TikTok, bolje je urediti video u samoj aplikaciji nego u nekoj vanjskoj. Što se tiče videa za Facebook, nema smisla objavljivati išta što traje ispod tri minute’, govori.
Lana pak objašnjava kako ne biti dosadan na mrežama. Navodno je potrebno da ljudi vide neku informaciju tri puta da bi ju zapamtili pa je prilično izazovno ne smoriti.
‘Naša je strategija da pokušamo staviti umjetnike u različite situacije. Imamo studio gdje ih dovedemo pa se druže, stvorimo novu priču samo iz toga što se druže. Pa onda radimo različite sessione, male festivale, tajne premijere videa na koje zovemo fanove ili ekipu koja je na njemu radila i slično. Važno je biti zaigran“, savjetuje Lana.
Alek dodaje da je jedan od dijelova njegove strategije za mreže godišnji kalendar.
‘Tako unaprijed spremni dočekujemo rođendane, obljetnice objave albuma i singlova i slično, što je dobar sadržaj za mreže’, govori.
Connie smatra da danas bez mreža nije moguće uspjeti u glazbenoj industriji.
‘To je moderna verzija časopisa i PR-a. Rolling stonesi su morali raditi stotine intervjua. A ovo je moderna verzija toga. Sve što objavljujemo je važno za SEO. Moramo biti svuda. Kad nas netko googla, prvo će iskočiti naš Twitter profil. Brojni od njega zaziru, a brojni ga i obožavaju, tako da je moj savjet uvijek imati Twitter, pa makar se rijetko objavljivalo na njemu. Nakon njega Google izbacuje naš web, potom Facebook, Instagram, pa TikTok, koji je svojevrsni svijet za sebe’, kaže ona.
Jedan od zaključaka panela je bio da nije važno samo imati sadržaj, nego i razmišljati o tome kako ga koristite.
‘On treba biti razgovor s publikom. Zato ne smijete zaboraviti Story opciju, morate dati ljudima da često budu uz vas i da vas upoznaju. A najjače fanove stavite u bliske prijatelje i bit će vam vjerni do kraja života’, zaključili su.
Comments