Raveologija predstavila RatCat: 'Bez šibenske publike ne bi bilo ničega jer ona je zaista jezgra našeg rada' | RatCat
1323
post-template-default,single,single-post,postid-1323,single-format-standard,bridge-core-1.0.6,qode-news-2.0.2,ajax_leftright,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1400,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_advanced_footer_responsive_1000,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
Tunel

Raveologija predstavila RatCat: ‘Bez šibenske publike ne bi bilo ničega jer ona je zaista jezgra našeg rada’

Šibenik doživljava procvat elektroničke scene, koja nije samo sezonskog, već cjelogodišnjeg karaktera, piše Raveologija.
 

Najviše zasluga za kvalitetno dizanje šibenske clubbing scene ima RatCat, agilni kolektiv koje treba detaljnije upoznati kroz intervju, kažu na tom siteu čiji tekst prenosimo u cijelosti. Dodali su još kako dijelimo sličan ukus prema klupskoj mjuzi…

 
  Što/tko je RatCat? Kad ste osnovani, koji je vaš cilj?
 
RatCat je nastao spontano prije nešto manje od dvije godine kao težnja grupe ljudi da se u Šibeniku, gdje živimo, zabavljamo uz melodičnu elektroničku glazbu kakve u tom trenutku kod nas nije bilo. Jezgru projekta od početka čini nekolicina zaljubljenika u glazbu, novinara, izdavača, promotora i dakako naših DJ-a, a u međuvremenu je RatCat registriran i kao udruga građana koja danas uživa potporu lokalne samouprave, raznih ustanova, organizacija i naših drugih partnera. 
 
Osim prostora u kojima organiziramo gostovanja DJ-a i druge evente, glavni medij kojim komuniciramo s publikom su društvene mreže na kojima od početka promoviramo sve ono što smatramo vrijednim ili bitnim, dakle ne samo vlastiti proizvod. Našu Facebook stranicu, koja ima više od 10.000 poprilično živih i aktivnih fanova, volimo zvati vrlo subjektivnim priručnikom za plesanje, glazbena hodočašća i noćna blagovanja. Kroz nju te putem Instagrama i vrlo čitanog news portala ŠibenikIN, koji je zajedno sa svojim vlasnikom dio RatCat obitelji, komuniciramo s javnošću i isfuravamo taj neki svoj film. 
 
Cilj? Zabavljati se doma uz glazbu internacionalnih, domaćih i regionalnih DJ-a koje želimo čuti, promovirati naše DJ-e i lokalnu glazbenu scenu te u suradnji s drugima pokušati kreirati što ugodnije okružje za život.




U kojim klubovima djelujete?
 
Posljednjih godinu dana dom nam je Tunel, klub koji smo uredili u dijelu vrlo atraktivnog podzemnog kompleksa bivše vojske u Šibeniku, a baš smo protekli vikend otvorili klupsku sezonu sa gostovanjem DJ-ane Terr. Oduvijek uz internacionalna imena nastojimo vezati domaće glazbenike želeći im tako dati priliku da se razviju i promoviraju. 

Naši rezidenti Lawrence Klein, Bakula i Beepolar nesebično im ustupaju svoje vrijeme za svirku, a RatCat promotivne i druge resurse. To konstantno davanje prostora mladoj, svježoj krvi, smatramo ključnim za razvoj scene.
 
S kojim se izazovima susrećete na sceni?
 
Ovo što radimo je jako skup sport tako da je glavni izazov preživjeti i održati igru da traje. Neke projekte radite s unaprijed isplaniranim minusom jer ih smatrate bitnim za razvoj scene ili važnima za lokalnu zajednicu. Nismo klasični promotori niti biznismeni pa ne pristupamo stvarima na način – idemo uzeti hrpu love na idućem partyju, a poslije što bude, nego polako slažemo puzzle s nekakvim dugoročnijim planom. 
 
Sada je izazov napraviti još bolju klupsku sezonu u Tunelu od lanjske kada su se tamo izredala respektabilna imena kao što je Baikal, Fort Romeau, Love Over Entropy s upečatljivim live nastupom, BOg, Mathias Schober itd. Nastojat ćemo i dalje nastaviti organizirati zabave i izvan matičnog kluba pa, baš kao i dosad, dovoditi u Šibenik imena kao što su: Perel, Marvin & Guy, Pional, Toto Chiavetta, The Drifter, Kristijan Molnar, After Affair, Felver, Petar Dundov, Coeus, Kadosh, Santiago Garcia, Joris Biesmans i slične artiste iz tog nekog đira koji volimo.
 
Na šibenskom području je sve više kvalitetnih ljetnih partyja i festivala. Usudio bih se reći, kako su Šibenik i okolica, po kvaliteti, ali i kvantiteti, broj 1 ljetna party destinacija. Kako vi doživljavate aktualni trenutak?
 
Super je to kad znate da se na svakom kantunu nešto događa, a vi ne morate nikamo jer se sve događa doma, u vašem dvorištu. U principu, to smo i htjeli mada bi se moglo reći da takva situacija polako postaje problematična jer imate malu sredinu s pedesetak tisuća stanovnika i scenu za velegrad. Ljudi nemaju para, niti vremena, za otići na sve što bi htjeli, a promotorima nije lako pronaći slobodne datume za svoje evente. 
 
Proteklog ljeta u krugu od sto kilometara imali ste takostalno vrhunske izvođače na festivalima Defected, Dekmantel, Love International Festival i drugima iz obitelji Garden u Tisnom i u obližnjoj diskoteci Barbarella’s, jaka imena na otoku Obonjanu, svjetsku klasu HVOB i Franka Wiedemanna (Ame Live) na Tvrđavi sv.Mihovila u centru Šibenika, festivale na Martinskoj, partyje iz Projecta Vojarna na kojima su nastupali Monika Kruse, Dave Clarke i Fatboy Slim… Teško je sve to prebrojati, kamoli posjetiti.
 
Kakav je odnos među promotorima u gradu Šibeniku? Pušete li svi u isti rog?
 
RatCat od prvoga dana daje prostora svim progresivnim snagama promovirajući sve ono što nam se čini vrijednim za sredinu u kojoj živimo i jako respektira kolege na sceni poput ekipe Blast Festa, kluba Azimut, benda The Fogsellers, ustanove Tvrđava kulture i brojne druge. Bilo je dana kada bi iste večeri imali svoj party i nekakvu aktivnost u drugom klubu, no bez obzira promovirali smo putem svojih kanala najnormalnije i te druge kanale jer to je RatCat pristup. 
 
Scena je jaka koliko i njezin najslabiji akter, a ako svi i ‘ne pušu u isti rog’, publika to ne bi trebala osjećati i nipošto ne bi smjela biti taocem međuodnosa promotora. Isto tako, kad bi svi bili na istoj strani, brod bi se prevrnuo tako da nema potrebe za imperativom nekakvog zajedništva kakvo vole zazivati i naši političari. Jer to je populizam iza kojeg nema ničega dobroga. 
 
Bogatstvo je u različitosti i neka svatko radi kako misli da je najbolje za njega, što god mu pritom bio motiv, lova, spektakl, zabava ili samo dobra zajebancija. Zemlja se vrtila oko Sunca prije nas i zacijelo će plesati po toj putanji još dugo nakon što nas više ne bude. Promotori dolaze i odlaze, a jedino što ostaje je publika željna dobre glazbe i kreativci koji je stvaraju ili izvode. 
 
Život je prepun nelojalne konkurencije, podbadanja i egotripaša, bilo da se bavite proizvodnjom kruha i peciva ili organizacijom zabava pa je tako i kod nas. RatCat konkretno samo želi zadovoljiti svoju vrlo osobnu, subjektivnu želju da plešemo doma uz glazbu kakvu volimo, a ako se ona sviđa i drugima – još bolje. Nadamo se da smo takvim pristupom pomogli i drugim promotorima jer Šibenik je danas istinski centar elektroničke glazbe.

Organizirali ste Nox festival u Martinskoj, s kojim, zbog nevremena, niste imali sreće…
 
Projekt Martinska osmislili smo s našim partnerima iz lokalne samouprave želeći na jednoj lokaciji okupiti nekoliko lokalnih festivala, ali nismo planirali u njemu sudjelovati jer festivali nisu bili na popisu onoga što smo htjeli raditi. Ipak, nakon što je projekt RatCata dobio zeleno svjetlo od strane Grada Šibenika, prihvatili smo poziv ekipe Noxa da sudjelujemo na njihovom festivalu s jednim manjim stageom, a na kraju im odlučili pomoći organizirati i cijeli festival. 
 
Uložili smo u taj projekt jako puno i imali nesreću da se jedina velika nevera ovoga ljeta dogodila baš u ključnom trenutku, uoči špice prve večeri. Protivno svim najavama prognostičara koji su očekivali klasični ljetni neverin, pokosila nas je prava elementarna nepogoda i uništila prvi dan festivala, a s njime i nastup Red Axesa koji su za RatCat bili glavni motiv zašto se uopće uhvatiti organizacije festivala.
 
Zahvaljujući super publici i našim prijateljima DJ-ima, noć je ipak iznjedrila super ludi spontani party, a ostatak festivala je nakon mučnog procesa sušenja i odsukavanja uništene opreme nekako nastavljen. Ostaje gorak okus, ali jebiga, protiv majke prirode se ne može.
 
Kakav je po vama potencijal Martinske kao festivalske lokacije?
 
Vidjet ćemo. Tek treba napraviti inventuru ljeta i porazgovarati sa svim uključenim akterima, predstavnicima lokalne samouprave, turističke zajednice, festivala i ekipe iz Pozitivnog ritma koja je preuzela od RatCata projekt ljeta na Martinskoj jer smo smatrali da će oni to puno bolje raditi od nas, s obzirom na iskustvo i znanje stečeno organizacijom velikih festivala. 
 
Taraca stage na Martinskoj s pogledom na noćni Šibenik svakako je sjajno mjesto za partyje, a cijela Martinska uistinu rajska festivalska lokacija i top mjesto za svaku drugu zabavu.
 
 
 
 
 Dalmacija je, poput našeg riječkog podneblja, dosta baždarena na klasične tech-house/techno DJ-e koji se po našim klubovima vrte do iznemoglosti. Vi idete težim putem…
 
Da, recimo da je takva situacija bila glavni motiv da se nešto napravi. Uz dužno poštovanje kolegama DJ-ima i publici koji preferiraju taj đir, a o ukusima se definitivno ne raspravlja, mi smo baš htjeli taj neki gardenovski štih, malo drukčiju muziku i drukčiju atmosferu na partyjima. I drago nam je što sada imamo taj dio scene i možemo razmjenjivati iskustva s kolegama iz Sarajeva, Beograda i drugih regionalnih centara melodične elektronike. 
 
Sviđa nam se ono što u Zagrebu radi ekipa iz Tanzen Kollektiva, program u Mastersu ili muzika na nekidan održanom Stereotipu s četiri DJ-a koji su već gostovali kod nas. Kada smo počinjali, ljudima je najblaže rečeno bila čudna ta melodična glazba bez špice na prvu loptu jer, kao što ste rekli, godinama su bili izloženi tom drugom, svepristutnom zvuku. 
 
Štos je razvijati vlastiti stil na način da ne ugrožavaš ostatak scene i zato dajemo dosta prostora drukčijima i mladima pa scena diše i prirodno se razvija. Najgluplje moguće bi bilo sada do iznemoglosti pumpati jedne te iste strane izvođače i staljinistički vrtiti par naših rezidenata jer to je pilanje grane na kojoj sjediš. Promjene su teške, ali slatke. Kada postanemo dosadni, povući ćemo se.
 
Vaši bookinzi tiču se drugačijeg zvuka i često puta dovodite premijerno artiste u HR. Koliko je šibenska publika educirana po pitanju novih imena?
 
Bez šibenske publike ne bi bilo ničega jer ona je zaista jezgra svega. Nije slučajno da su prvi rock bendovi bivše države osnovani upravo u Šibeniku koji oduvijek ima tu neku glazbenu žicu i bogatu tradiciju s npr. Šibenskom narodnom glazbom koja je lani proslavila 170. rođendan, Pjevačkim društvom Kolo starim 120 godina, legendama poput Arsena Dedića, Vice Vukova, Siniše Škarice, jakim punk pokretom i bendovima novoga vala iz 1980-ih itd. 
 
Hrvatska scena elektroničke glazbe nastajala je u klubovima poput Aurore, Kapele, Haciende, Nighta, Porata na prostoru gdje je danas jedna od najboljih outdoor diskoteka na svijetu, Barbarella’s, tako da je i ovaj naš mali doprinos sceni lokalna publika upila na najbolji mogući način. Pripadnicima one stare generacije, koja je uživo slušala Dixona ili Laurent Garniera u doba njihove totalne anonimnosti, pridružili su se na našim prvim partyjima i drugi ljubitelji dobre glazbe, postepeno upijajući taj novi zvuk kakav dotad nije dopirao s lokalnih DJ pultova. Zaintrigiralo ih je to i svidjelo im se pa su vrlo brzo prigrlili tu glazbu i danas dolaze na partyje željni toga da čuju nešto novo, baš koliko i sve one publike koje zadovoljava ziher, još jedan nastup DJ-a kojeg su čuli 20 puta. 
 
Većina internacionalnih DJ-a koje smo dovodili nisu nikad ranije nastupali u Hrvatskoj, a drago nam je vidjeti da su sada sve češće gosti u našem okružju i da njihova glazba godi sve brojnijoj publici. Isto tako, raduje nas što sve više DJ-a želi nastupiti u Tunelu jer su od kolega čuli za našu školovanu publiku i žele osjetiti magičnu atmosferu na našim podijima.

Otvorili ste Tunel sa Terr, na narednim partyjima dovodite Theusa Maga, a iduće gostovanje Stevea Buga može se reći da je centralni događaj jeseni. Navedite datume vaših događaja koji očekuju publiku u narednim mjesecima?
 
Otvorenje je bilo ove subote uz Terr, koja je velika miljenica lokalne publike, i mada nerado ponavljamo DJ-e koji su već kod nas nastupali, recimo da ona ima poseban status kod publike i da im je na neki način dugujemo. 
 
Steve Bug je ime koje nikome ne treba predstavljati, a bookirali smo ga za 19. listopada u Tunelu želeći kroz tako jakog izvođača još više promovirati sva ona nova, nepoznata imena, koja će doći iza njega. Dakako, presudna je bila njegova kvaliteta i status koji na sceni ima već 20 godina. 

 
Avangarda kakvoj stremimo je Theus Mago, naš gost u Tunelu 15. studenoga koji donosi ono najbolje od aktualnog prljavog disco zvuka kakav nam se jako sviđa ovih dana, a vjerujemo da će samo tako leći i našoj publici. Početak prosinca rezerviran je za rođendan kolektiva i obljetnicu prvog allnightera koji je za RatCat odsvirao Lawrence Klein, naš resident i možda najbolji simbol svega što se dogodilo unazad nepune dvije godine. Pred taj prvi party nije izgledalo previše vjerojatno da će ljudi doći slušati melodičnu elektroniku i DJ-a koji ne cijepa tvrdi techno, ali ispostavilo se da griješimo. Ljudi su došli i dolazili na partyje sve češće, a Lawrence Klein danas je nezaobilazno ime na najvećim festivalima. 
 
Do kraja godine, odnosno dan nakon kraja godine, planiramo i sada već tradicionalni novogodišnji party koji je lani privukao u Tunel rekordan broj ljudi i bio je to party za pamćenje. U planu su, ili pred realizacijom još neki projekti, ali to je više-manje zasad to. 
 
Hvala Raveologiji što ste pokazali zanimanje za našu malu šibensku priču i ovom prilikom možemo vas još samo pozvati da dođete plesati s nama u Tunelu.